Lineal

Blog

Viscerálny tuk. Viete kde ho máme?

V ľudskom organizme sa nachádzajú 3 lokality ukladania tukov.

1.Tuk v krvi
2.podkožný tuk - tie tvoria v tele bežnej ženy od 15 do 25% podielu z celkovej hmotnosti a u muža zasa od 11 do 18%

a po 3.viscerálny tuk - nachádza sa pod svalovou hmotou, v brušnej dutine. Zvýšené riziko výskytu viscerálneho tuku u ženy môže nastať pri obvode pása nad 88cm, u muža nad 102cm. 

Najrizikovejšie hromadenie vnútro orgánového tuku je v oblasti srdca, tuk obmedzuje prirodzenú činnosť srdca – teda zmršťovanie a rozťahovanie. Hneď za srdcom sú na rade cievy. V dôsledku dlhodobého hromadenia viscerálneho tuku cievy hrubnú a strácajú svoju pružnosť. 

Ďalším nebezpečným úložiskom viscerálneho tuku je pečeň. Dôsledkom hromadenia tuku v pečeni môže nastať diabetes typu 2, ako aj úplná strata funkcie pečene, zvaná cihróza. 

Nadmerné množstvo vnútorného tuku by sa určite nemalo nachádzať v črevách. Spôsobuje celú radu nepríjemností, od problematického vyprázdňovania, cez spomalenie funkcie, plynatosť, upchatie a iné. 

Ďalším rizikovým orgánom pre tukové usádzanie je žlčník. Najčastejším prejavom sú žlčníkové kamene a slinivka. 

Ako sa ho zbaviť? Program vyváženého chudnutia na základe krvného rozboru - Metabolic Balance je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako úspešne zabojovať v pomerne krátkom čase s viscerálnym tukom. Správne nastavenou a vyváženou stravou, ktorá dbá na vysoký podiel živín, vitamínov a minerálov, v ktorej nebudú chýbať zdravé tuky, množstvo zeleniny, správne bielkoviny a celozrnné produkty sa zbavíte viscerálneho tuku bez drastických zásahov a väčšej námahy. 

Len pre zaujímavosť. Zatiaľ rekordné hodnoty sa nám podarilo namerať u klienta, ktorý prekročil normu viac ako tri krát. Stačilo skombinovať sedavé zamestnanie a zajedanie pečiva ďalším pečivom, smažené jedlá a v priebehu dvoch rokov bol rekord na svete. Skoro
.
Ak sa rozhodnete celému procesu ešte viac pomôcť, tak na záver máme pre Vás ešte jednu pikošku, ktorá prišla od istého fyzika Rubena Meermana. Vedeli ste, že až 84% tukových zásob opustí naše telo tak, že ich jednoducho vydýchneme ako CO2? A len 16% odchádza v podobe potu? Preto pre urýchlenie odburávania tukových zásob porozmýšľajte nad fyzickou aktivitou, pri ktorej sa nemusíte veľmi potiť, ale len Vás rozdýcha.

Janka Rozborilová

certifikovaná výživová poradkyňa programu metabolic balance®