Lineal

Blog

Poznáte KROKOMER?

Nuž napríklad preto, že Vás informuje o tom, koľko krokov ste počas dňa urobili, koľko kalórii ste spálili a km. vychodili. Odborníci z WHO tvrdia, že ideálne je počas dňa urobiť aspoň 10,000 krokov a verte, že priemer, ktorý väčšina z nás za deň urobí je cca 3000. Pomocou krokomera získate aj pojem o energii, ktorú ste počas dňa spálili. Určite už nemusíme zdôrazňovať to, že pohyb je dôležitou súčasťou nášho každodenného života. Udržiava nás fit a v kondícii. Čím viac sa hýbeme, tým viac svalov používame a tým pálime kalórie. Pohyb pomáha pri chudnutí a zároveň zrýchľuje náš metabolizmus, ktorý nedostatkom pohybu klesá (nielen tým).

Ja používam jednoduchý krokomer za pár eúr z Tchiba, ale na trhu nájdete rôzne kúsky aj imidžovky od dizajnérov. Tento mi stačí nakoľko ukazuje to čo potrebujem - počet krokov, počet spálených kalórii a vychodených km. 

Stravovací program Metabolic balance®, ktorý v našom centre ponúkame nedoporučuje pohyb v prvých týždňoch. Telo sa potrebuje na nový jedálniček adaptovať, plus sa čistí takže počas prvých týždňov by zbytočne ešte viac zaťažil organizmus. Po prvých 14 dňoch a viac, už pomaly zapájame do bežného života aj pohyb. Začať sa dá jednoduchými spôsobmi ako napríklad použitím schodov namiesto výťahu, bicyklom ísť do práce, chodiť na dlhšie prechádzky so psíkom alebo začať plávaním či chôdzou. Chôdza je úplne najprirodzenejší pohyb pre náš organizmus, dokonca pri nej prebieha aj samoliečba kolien.Neskôr sa môže pridať poklus a postupne viete zvyšovať dĺžku a rýchlosť chôdze či behu. Odporcovia behu si vedia nájsť aj iný spôsob telesného pohybu a tým načerpať sily a získať zdarma blahodárne „endorfíny“ :) pre naše telo. 

Myslíte na to, že ak sa pri behu či rýchlej chôdzi budete pohybovať v strednej intenzite tak budete efektívne spaľovať kalórie. Spoznáte to tak, že sa viac zadýchate, Váš srdcový pulz sa zvýši, mierne sa potíte, ale stále počas pohybu dokážete hovoriť. Ak už lapáte po dychu a nie ste schopní hovoriť, ste vo vyššej intenzite.