Lineal

Blog

SOLIŤ ČI NESOLIŤ – alebo ako to je VYSOKÝM KRVNÝM TLAKOM

všeobecne je zaužívané,  že soliť je nezdravé. Lekár Vám doporučí, aby ste menej solili, lebo máte vysoký krvný tlak a sodík zvyšuje krvný tlak. V podstate pán doktor hovorí pravdu, ale nepovedal vštko.... Za vysokým krvným tlakom sa totižto toho skrýva viac Neplatí, že vysoká spotreba soli je priamo zodpovedná za vysoký krvný tlak.

Zvýšená konzumácia sacharidov vedie k tvorbe vysokých zásob glykogénu /skladová forma škrobu/. To znamená, ak jeme veľa sacharidov ako napr. bieleho chleba, rožkov, pizze, pšeničných cestovín, sladkých jedál, sladkého pečiva, sladkých nápojov a nekvalitných ďžúsov, sušienok, cukríkov, nekvalitných čokolád a pod. tak máme aj väčšie zásobárne glykogénu.  A je to práve draslík, ktorý umožňuje premenu nadbytočného cukru na skladovú formu energie – glykogén.   

Draslík a sodík musia byť v rovnováhe. Ľudský organizmus na prenos vzruchov potrebuje sodík a draslík. Ak sa zvýšením príjmu sacharidov zvyšujú zásoby glykogénu /cukru/ zvyšuje sa tým aj pomer draslíka a telo prestane vylučovať cez obličky sodík z krvného obehu /lebo musí byť rovnaký podiela draslíka a sodíka v tele/.

A vysoký podiel sodíka v krvnom obehu je všeobecne považovaný za jednu z hlavných príčin VYSOKÉHO KRVNÉHO TLAKU.   

Takže áno, pri vysokom tlaku je naozaj potrebné obmedziť soľ, ale hlavne čo treba zmeniť je STRAVA...tá nás živí, je to náš pohon, benzín, to čo budeme jesť – tak sa aj budeme cítiť.

A optimálna strava je tá, ktorá : 

Mnoho ochorení/diagnóz sa dá riešiť prirodzenou cestou, prirodzenou potravou – lebo aj my sme súčasťou prírody a na tom sa nikdy nič nezmení. Čím prirodzenejšie  POTRAVINY si doprajeme - tým viac pre seba urobíme. 

SME PREDSA TÝM ČO JEME 

Janka Rozborilová

certifikovaná nutričná poradkyňa programu metabolic balance