Lineal

Blog

TEKVICOVÉ SEMIENKA sa často krát nachádzajú v jedálničku MB plánov.

TEKVICOVÉ SEMIENKA sa často krát nachádzajú v jedálničku MB plánov. Prečo? 
Lebo obsahujú užitočné vitamíny sk. A, D, E a vitamíny skupiny B, ďalej minerály zinok, selén, draslík, vápnik, fosfor, mangán, železo, horčík a meď. Blahodárne pôsobia na činnosť prostaty a slúži ako prevencia proti zápalom močového mechúra a močových ciest. 
Podobne ako u slnečnicových semienok skvele pôsobia na vlasy, nechty a pokožku kvôli zinku. Sú ideálne pre diabetikov pretože pomáhajú stabilizovať hladinu glukózy v krvi. Znižujú cholesterol, vysoký krvný tlak. Tekvicové semienka obsahujú aminokyselinu TRYPTOFAN, ktorá je u mnohých ľudí deficitná (nakoľko je citlivá na tepelné spracovanie). Tryptofan je dôležitý nakoľko sa z neho tvorí hormón serotonín, ktorý pozitívne vplýva na náladu a pohodu.

Tekvicové semienka sú najlepšie konzumovateľné vo forme za studena lisovaného oleja. Olej z tekvicových semienok pôsobí priaznivo na tráviace ústrojenstvo. Tekvicové semienko si môžete pripraviť aj tak, že si ho namočíte do vody na niekoľko hodín (najlepšie cez noc ) a skonzumujete celé alebo posekáte na menšie kúsky.  Rozhryznutím tekvicového semienka tak umožníte tráviacemu systému využiť cenné látky, ktoré sa nachádzajú pod šupkou (narozdiel od ľanového).

Janka Rozborilová

certifikovaná nutričná poradkyňa programu metabolic balance